15 redenen waarom je niet afvalt!

Nog even gauw wat kilo’s kwijt voor de zomer, of de bruiloft komt er aan en je wilt nog wat vet kwijt, maar helaas val je niks af!

Redenen

Hier dan ook 15 redenen waarom je niet afvalt;

  1. Je slaapt niet voldoende: Dit is misschien wel meteen de lastigste om aan te passen, aangezien onze nachtrust afhankelijk is van onze kleintjes ;). Recente studies wijzen uit dat slaaptekort je hongergevoel verergert. Tevens heb je met voldoende slaap, meer energie om te sporten!
  2. Je eet teveel gezonde voeding: Overal waar ‘te’ voor staat is niet goed zeggen ze en dat geldt in dit geval ook. Teveel noten, avocado, pure chocolade e.d. leveren veel calorieën op en om af te vallen zal je een calorie tekort moeten creëren. Ze zijn zeker gezond, maar eet ze met mate.
  3. Je drinkt niet voldoende water: Door een glas water voor je maaltijd te drinken, ben je sneller verzadigd en eet je dus minder. Buiten dat houdt water je gehydrateerd en voert het afvalstoffen af.
  4. Je eet te weinig: In het begin zal je daarmee best afvallen, maar na een paar weken niet meer en zal je zelfs weer aankomen. Zorg dus dat je nooit voor langere tijd < 1200 calorieën per dag eet.
  5. Je doet alleen aan cardio: Zorg er naast je cardio voor dat je ook krachttraining doet. Krachttraining vergroot je spiermassa en spiermassa zorgt voor meer verbranding en dus afvallen.
  6. Cheat weekend: Jouw wekelijkse cheatmeal veranderd in een cheat weekend! Al het harde werken van doordeweeks is dan voor niets geweest.
  7. Te veel stress: Het is een feit dat je van te veel stress aankomt. Doe dus regelmatig wat leuks/iets voor jezelf.
  8. Je staat niet stil bij wat je eet: Gedachteloos je bord leeg eten voor de tv. Even gauw wat naar binnen schuiven in de keuken, het klinkt heel relaxed en makkelijk. Doordat je niet nadenkt bij wat je eet, eet je vaak veel te veel, waardoor je aankomt. Geniet dus van je eten!
  9. Alcohol: Je drinkt te veel alcohol. Beperk het nuttigen van alcohol tot 1 x in de week en wissel een glas alcohol af met een flink glas water, je lichaam zal je dankbaar zijn!
  10. Je eet te veel: Je denkt dat je weinig eet, maar stiekem krijg je nog aardig wat naar binnen. Houdt eens voor een weekje bij wat je allemaal eet.
  11. Compenseren: Je hebt een half uurtje gewandeld en je denkt nu best dat ijsje, of dat patatje te kunnen eten, helaas gaat het daar mis! Realistisch compenseren dus.
  12. Je eet geen vetten: Vetten worden vaak als eerste geschrapt, maar gezonde vetten heb je echt nodig. Haal deze gezonde vetten uit, vette vis, noten en avocado’s e.d. Pas wel op dat je er niet te veel van binnen krijgt, want 1 gram gezonde vetten levert 9 calorieën op.
  13. Je geeft jezelf niet voor de volle 110%: Afvallen gaat met een flinke dosis discipline, ach dat ene stukje taart op die verjaardag kan wel, ach 1 bitterbal (en vervolgens zijn het er 5) kan prima, maar nee! Afvallen is niet gemakkelijk, het vraag veel discipline.
  14. Je denkt gezond te eten: Je eet/drinkt ‘light’ producten, of producten met ‘less sugar’. Helaas zijn deze producten helemaal niet zo gezond en bevatten ze meer suikers en ongezonde toevoegingen dat je zou denken/willen. Eet zo puur en dus onbewerkt mogelijk.
  15. Je omgeving weet van niets: Vertel iedereen in je omgeving van je plannen, zodat ze je niet ongevraagd ongezonde dingen blijven aanbieden en je kunnen steunen!

Herken jij je in bovenstaande? Dan zou dit wel eens de reden kunnen zijn, waarom je niet afvalt.

Heb jij nog geen op maat gemaakt voedingsschema? Vraag deze hier dan aan! 

 

 

Comments

comments

Geef een reactie